Mediaroom

eLogistics: Het online portaal voor beheren van logistie

eLogistics geeft u toegang tot alle gegevens en een directe verbinding met onze transport- en warehousemanagementsystemen. eLogistics biedt snel en op eenvoudige manier informatie over alle processen binnen de supply chain.  Er zijn talloze functies beschikbaar voor afhandeling, beheer en transparantie. U kunt vrachtkosten berekenen, transportorders indienen, diepgaande processen in het warehousen bijhouden, de juiste producten of perfecte dienst vinden voor uw logistieke behoeften of uw verzending in realtime volgen. Wij creëren maximale transparantie dankzij consistente barcodescanning binnen de supply chain.

De voordelen van eLogistics in een oogopslag

  • Volledige transparantie binnen de gehele logistieke procesketen Besparing in tijd, kosten en middelen
  • Gebruiksvriendelijkheid met het hoogste detailniveau
  • Individuele aanpasbaarheid van het systeem

Deze functies zijn beschikbaar in eLogistics:

1. productpilot: Wijst u de weg naar het perfecte product

Met productpilot wordt het kiezen van het juiste product voor u eenvoudiger dan ooit. Met de tool kunt u snel de optimale of vereiste looptijden bepalen voor uw zendingen binnen Europa. Na het invoeren van de land- en postcode, ziet u onmiddellijk welke producten van de entargo- en vivengo-productfamilie het beste voldoen aan uw specifieke situatie.

2. freightquotation: Grip houden op al uw vrachtkosten

Met freightquotation kunt u snel uw individuele vrachttarieven bepalen. Er wordt volledig rekening gehouden met uw prijsafspraken met DACHSER. freightquotation is de ideale tool voor snelle prijsinformatie zonder tijdrovende interne en externe navragen.

3. transportorder: Voltooi uw bestellingen met één klik

Met transportorder heeft u online controle over uw orders. Het systeem kan perfect worden afgestemd op uw individuele behoeften. Dit bespaart u tijd bij de ingave van directe orders en de automatische import van ordergegevens. Geïntegreerd adresmanagement zorgt voor eenvoudig beheer van uw adressen. Een importfunctie voor adressen vanuit uw ERP-systeem maakt het adresbeheer compleet. Informatie over gevaarlijke goederen, het sturen van toekomstige orders en het gebruik van uw eigen Serial Shipping Container Code (SSCC) worden ook ondersteund dankzij netwerken met Domino.

4. shipmentpointer: Blijf op de hoogte van de verzendstatus

Met onze shipmentpointer kunt u op elk moment snel en eenvoudig de status opvragen van uw zending – geen voorafgaande registratie nodig. Of u nu uw NVE/SSCC, ordernummer, leveringsbonnummer, bestel- of verzendnummer ingeeft: shipmentpointer vindt uw specifieke zending, waarbij de hoogst mogelijke mate van privacy wordt toegepast om ongeautoriseerde toegang te voorkomen.  Voor mobiel Tracking & Tracing is er de shipmentpointer app voor iPhone, Blackberry of Android.

5. shipmentcontrol: Alle zendingen in een oogopslag

Met shipmentcontrol kunt u uw zendingen naadloos online volgen - tot op het kleinste colliniveau. Alle afleverinformatie en elektronische afleverbewijzen worden direct vanaf de handheld-computer van de chauffeur onmiddellijk naar het centrale systeem verzonden. U kunt in realtime de naam van de ontvanger, de handtekening en tijd van aflevering vinden, en indien nodig afwijkingen signaleren ten opzichte van het gewenste verloop. Bovendien heeft u toegang tot het digitale archiefsysteem van DACHSER, waarin onder meer zendingsgerelateerde fotodocumentatie wordt opgeslagen. shipmentcontrol biedt Tracking & Tracing voor distributielogistiek (shipmentcontrol send) en voor procurementlogistiek (shipmentcontrol collect). In shipmentcontrol collect kunt u, behalve de zendingen waarvan u de ontvanger bent, ook uw afhaalopdrachten vervolgen. Met één klik wisselt u van beeld.

6. warehousecontrol: Uw zicht in het warehouse

Met warehousecontrol kunt u de processtroom in de distributiecentra tot in het kleinste detail volgen, van de orderpicking-status tot het volgen van batches. Dit zorgt ervoor dat u annuleringen en goederenvoorraden direct kunt controleren. Dankzij een koppeling met shipmentcontrol heeft u toegang tot een overzicht van het gehele transportverloop, tot en met de bezorging.

7. deliveryorder: Uw goederen uit het magazijn krijgen

Met deliveryorder kunt u uw goederen laten opslaan in onze warehouses klaar voor levering. U kunt deliveryorder aanpassen aan uw specifieke behoeften. U bent welkom om met ons samen te werken voor het definiëren van de voor u relevante instellingen en om individuele functies te tonen of te verbergen.

8. ordermonitor: Optimaal zicht op uw orders

Met ordermonitor kunt u in een oogopslag uw orders van leveranciers wereldwijd bekijken en beheren. Alle belangrijke informatie is gestructureerd en duidelijke gebundeld. Het biedt geavanceerde zoekfuncties, proactieve meldingen, upload van documenten en nog veel meer. Ordermonitor is een onmisbaar instrument voor het monitoren van uw supply chain. Een ander voordeel: Voor elk project kunt u de toepassing configureren overeenkomstig uw persoonlijke wensen en vereisten.

9. invoicecenter: Beheer uw facturen online

U kunt alle gedetailleerde zendingsspecifieke gegevens online inzien in ons invoicecenter. Gegevens zijn beschikbaar in de vorm van PDF-bestanden, Excel-tabellen en XML-bestanden. Deze gegevens kunnen ook door ons EDI-centrum worden verzonden. Dit bespaart papier en inspanningen. Met onze totaalfactuur ontvangt u slechts één pagina per post. Zowel de informatie die nodig is voor de belastingaangifte als alle informatie voor een specifieke boekhoudperiode worden samengevat weergegeven.

10. palletpoolaccount: Uw digitale palletoverzicht

palletpoolaccount beheert al uw ruilverpakkingen zoals europallets of speciale pallets. Specifiek: Als DACHSER verpakkingsmateriaal accepteert worden ze bijgeschreven op uw palletpoolaccount – en bij teruggave weer afgeschreven. U kunt uw accountgegevens op elk moment downloaden in de vorm van een Excel-werkblad.