314 Toegangen
Sorteren: Datum | Relevantie

Resultaten

3
02/13/2025
Ideeën die de toekomst vormgeven

In 2014 lanceerde DACHSER zijn strategisch innovatieprogramma Idea2net. Dit is gebaseerd op de overtuiging dat er veel te winnen valt door alle medewerkers te betrekken bij het ideeën- en innovatieproces - voor zowel DACHSER, zijn medewerkers als zijn klanten. In de afgelopen tien jaar heeft Idea2net niet alleen aan de verwachtingen voldaan, maar deze vaak ruimschoots overtroffen en resultaten opgeleverd die de dagelijkse logistiek hebben veranderd.

Lees
3
02/11/2025
H₂-pionier in de praktijk

Op de vestiging van DACHSER in Maagdenburg wordt al meer dan anderhalf jaar gebruik gemaakt van een zware waterstoftruck. De truck heeft geen enkele lokale uitstoot en bewijst elke dag in een tweeploegendienst dat hij geschikt is voor regelmatig gebruik in korte- en langeafstandtransporten.

Lees
02/04/2025
“We hebben een cultuuromslag en meer waardering nodig”

Er zijn oplossingen nodig voor het chauffeurstekort. Het is een structureel probleem en een van de beperkende factoren in de logistiek in Duitsland, Europa en wereldwijd. Tien jaar geleden richtte DACHSER een dochteronderneming op die zich richt op het werven, opleiden en op lange termijn behouden van chauffeurs. Managing Director Hendrik Jansen leidt dit initiatief vanaf het begin.

Lees
2
01/30/2025
Zowel nu als in de toekomst

Kunstmatige intelligentie is al een integraal onderdeel van veel toepassingen. Onderzoekers en ontwikkelaars werken nu hard aan betere manieren om meer uit foundation models te halen.

Lees
01/29/2025
Via een onverwachte weg naar een veelbelovende carrière binnen DACHSER

Levenspaden nemen soms onverwachte omwegen, waardoor onvoorziene kansen ontstaan. Dat bewijst het verhaal van Demi Van den Broeck, Sales Executive bij de vestiging van DACHSER in Willebroek.

Lees
01/27/2025
"We blijven ons richten op kwaliteit en betrouwbaarheid"

Een zwakke wereldeconomie, uitdagende geopolitieke omstandigheden en een steeds complexere omgeving - 2024 was een buitengewoon uitdagend jaar. Maar voor DACHSER werd het ook gekenmerkt door belangrijke beslissingen en innovaties. Een terugblik door CEO Burkhard Eling.

Lees
01/24/2025
Meer e-trucks voor het stadscentrum van Keulen

DACHSER heeft een emissievrije leveringszone opgezet in het centrum van Keulen in Duitsland, waar de logistieke dienstverlener uitsluitend elektrische voertuigen gebruikt. Dit geldt voor alle leveringen en ophaalservices van niet-gekoelde goederen die DACHSER daar voor zijn klanten uitvoert.

Lees
01/13/2025
DACHSER bouwt nieuw logistiek centrum in Zaragoza

DACHSER investeert 14 miljoen euro in de uitbreiding van zijn logistieke capaciteiten in het noordoosten van Spanje. Het nieuwe gebouw in Zaragoza zal begin 2026 worden geopend.

Lees
01/10/2025
Chinees Nieuwjaar 2025 | Belangrijke data en gevolgen voor de logistiek

Het Chinees Nieuwjaar voor dit ‘Jaar van de Slang’ begint op 29 januari 2025 en is het grootste feest in China, waar mensen samen met hun familie het begin van een nieuw jaar vieren.

Lees
01/07/2025
DACHSER & FERCAM Italia: Begin van een nieuw logistiek tijdperk in Europa

Een echte mijlpaal: Met de oprichting van DACHSER & FERCAM Italia breidt DACHSER zijn high-performance wegtransportnetwerk verder uit en versterkt het zijn groupage- en contractlogistieke activiteiten in Italië. Klanten in heel Europa zullen hiervan profiteren.

Lees
12/30/2024
DACHSER implementeert oplossing voor economisch rijden

DACHSER rust zijn 200 voertuigen in zijn eigen wagenpark in Duitsland tegen eind 2024 uit met moderne connectiviteitsapparatuur van ZF Friedrichshafen. Hiermee kunnen chauffeurs hun rijstijl optimaliseren op basis van gegevens, d.w.z. zuiniger en dus ook milieuvriendelijker rijden. Bovendien worden de eigen chauffeurs van het bedrijf en op middellange termijn ook die van de servicepartners door chauffeurstrainers van DACHSER getraind om efficiënt te rijden.

Lees
12/23/2024
Digitale verbinder

De digitalisering van de dagelijkse logistieke werkzaamheden maakt het leven van logistieke medewerkers gemakkelijker en zorgt ervoor dat goederen blijven stromen. Jan Herzig helpt ervoor te zorgen dat bij DACHSER het klembord steeds meer wordt vervangen door de tablet.

Lees
12/19/2024
Familie in de logistiek: drie generaties Ten Donkelaar

Maar liefst drie generaties van de familie Ten Donkelaar werken bij DACHSER in Waddinxveen. Jos, Niels en Sem vervullen op verschillende afdelingen ieder hun eigen unieke rol binnen het bedrijf. Hoe vinden zij het om binnen hetzelfde bedrijf met elkaar te werken? In dit artikel vertellen ze enthousiast hun verhaal.

Lees
2
12/12/2024
Vrachtwagenchauffeur Jan Lensink maakt jongensdroom waar

Vrachtwagenchauffeur worden was voor Jan Lensink een jongensdroom die uitkwam. Ruim 17 jaar rijdt hij nu verschillende routes in binnen- en buitenland en hij zou niets anders meer willen. De vrijheid, de indrukkwekkende landschappen en het denken in oplossingen spreken hem aan. Er is één ding waarvan hij een beetje spijt heeft: “Was ik maar eerder chauffeur geworden, dan had ik nog meer van de wereld kunnen zien.”

Lees
12/10/2024
Nieuwe vestiging van DACHSER in Le Havre voor Contract Logistics en Air & Sea Logistics

DACHSER heeft een nieuwe vestiging geopend in Le Havre in Noord-Frankrijk. De locatie combineert een warehouse voor Contract Logistics en een vestiging van DACHSER Air & Sea Logistics, strategisch gelegen in de grootste haven van Frankrijk voor zeevracht.

Lees
12/05/2024
Het werkt! Drie dagen en meer dan 2.000 kilometer met de e-truck

De DACHSER-vestiging in Bad Salzuflen gebruikt de batterijaangedreven Renault Trucks E-Tech D voor dagelijkse distributie rondom de vestiging. Met een actieradius van ongeveer 300 kilometer is de wendbare en stille e-truck zeer geschikt voor dit doel. Maar is het voertuig ook opgewassen tegen een reis door Europa, over meerdere landsgrenzen?

Deze vraag ontstond toen Matthias Syrbe, die in de planning werkt, om steun vroeg voor een transport voor een goed doel. Meubels moesten per vrachtwagen naar Hongarije worden vervoerd - meer dan 2000 kilometer heen en terug. Operations Manager Hans-Jürgen Westerhoff wilde helpen. Maar alleen de elektrische vrachtwagen was beschikbaar. Geen reden voor Matthias Syrbe en zijn bijrijder om elders te kijken - en de perfecte gelegenheid voor een klein avontuur. In dit interview vertelt hij over hun reis.

Lees