Actie en avontuur voor jong en oud

Bij Razor zijn ze ervan overtuigd dat plezier en avontuur gezinnen samenbrengt. Deze pionier ontwikkelt baanbrekende producten, van handmatige en elektrische scooters tot fietsen, elektrische skateboards, turbomotoren en persoonlijke transportmiddelen voor zowel kinderen als volwassenen. Razor is een begrip, met klanten over de hele wereld. Voor de Europese distributie van al hun producten vonden ze in logistieke dienstverlener DACHSER een betrouwbare partner. We blikken terug op een tienjarig partnerschap. 

Razor: actie en avontuur voor jong en oud
Razor: actie en avontuur voor jong en oud

Het Amerikaanse merk, waar ze geloven dat plezier maken tijdloos is, straalt vrijheid en passie uit voor hun producten. Razor, officieel Razor USA LLC, werd in 2000 opgericht in Cerritos, Californië door Carlton Calvin en de JD Corporation. In die tijd presenteerden ze de eerste kick scooter, wat het begin werd van een 24-jarige reis. Het bedrijf combineert geavanceerde technologie, hoogwaardige materialen en strenge veiligheidsnormen om producten te leveren die zijn ontworpen om te voldoen aan de steeds veranderende levensstijl van rijders.

Razor vond een betrouwbare partner in DACHSER, met dezelfde ambitie op het gebied van technologie, kwaliteit en veiligheid. Samen zorgen ze voor avontuurlijk rijplezier voor gezinnen overal ter wereld. James Dobson, EMEA Sales Director bij Razor, gevestigd in het Verenigd Koninkrijk, vertelt over deze succesvolle reis.

Een rit sinds 2014: Tien jaar partnerschap

De samenwerking tussen Razor en DACHSER Nederland begon tien jaar geleden, in 2014. Ondanks een paar ‘hobbels’ onderweg groeide de band en sindsdien hebben de twee bedrijven samen een succesvolle reis gemaakt. Vandaag de dag distribueert Razor meer dan honderd verschillende artikelen naar meer dan 116 landen. Vanwege de strategisch gunstige ligging van Nederland worden alle Europese bestellingen verzonden naar de haven van Rotterdam. Van daaruit worden de goederen gedistribueerd naar de rest van Europa.

De uiteindelijke keuze werd niet alleen bepaald door de strategische ligging en uitgebreide logistieke mogelijkheden van DACHSER, maar ook door de unieke persoonlijke benadering. Razor zocht een partner die in staat was in te spelen op hun snel veranderende productassortiment en de uiteenlopende wensen van hun internationale klantenbestand. Ze ontdekten dat DACHSER meer was dan een gewone logistieke dienstverlener; het bedrijf onderscheidt zich als een samenwerkingspartner die luisterde, zich aanpaste en oplossingen bedacht die passen bij de dynamische aard van Razor. Dankzij de samenwerking kon Razor uitdagingen aangaan, die DACHSER vakkundig oppakte. Dit versterkte de op vertrouwen en wederzijds respect gebaseerde relatie.

DACHSER is Razor's toegangspoort tot de Europese markt en maakt gebruik van de strategische geografische voordelen van Nederland. De toplocatie, in combinatie met de bewezen expertise en betrouwbaarheid van DACHSER, versterkt de band tussen de twee bedrijven, waardoor ze een perfecte combinatie vormen. Deze combinatie van DACHSER's logistieke inzicht en de nadruk op hun persoonlijke benadering zorgt voor een soepele en effectieve distributie van Razor's innovatieve producten in heel Europa.

Razor vond in DACHSER niet alleen een logistieke partner, maar ook een uitgebreid dienstenpakket dat hen het nodige concurrentievoordeel opleverde. Door gebruik te maken van elk onderdeel in het DACHSER-pakket - van zeevracht, douane-inklaring, magazijnbeheer, orderbeheer, Amazon logistiek en fulfillment, tot het beheer van complexe exportvereisten - bleef Razor vooroplopen ten opzichte van de concurrentie. Deze totaalaanpak van het gebruik van logistieke oplossingen benadrukt de kracht van hun partnerschap en de rol van DACHSER in de operationele strategie van Razor.

« DACHSER s'est toujours distingué par sa réactivité à proposer des solutions et par sa transparence dans l'élaboration de nouvelles stratégies. La confiance que nous accordent les détaillants émane en partie de notre collaboration avec DACHSER. »

Ces dernières années, Razor a relevé des défis de taille, notamment les répercussions majeures du Brexit et de la COVID-19 qui ont entraîné des ajustement dans sa stratégie commerciale. Durant le Brexit, l'entreprise a dû s'adapter aux nouvelles lois et réglementations en vigueur. La pandémie, quant à elle, a engendré une situation toute autre pour l’entreprise pionnière de son secteur dans la mesure où les activités en extérieur représentaient l'une des rares options dont les personnes de tous âges pouvaient encore profiter pendant leur temps libre. « Les parents ont réagi avec enthousiasme et ont encouragé leurs enfants à jouer à l'extérieur, ce qui a résulté en une augmentation significative du chiffre d’affaires. Malgré les défis qui ont découlé du Brexit et de la COVID-19, DACHSER est resté un pilier stable tout au long de cette période », témoigne James Dobson, EMEA Sales Director chez Razor. Ainsi, outre l’approvisionnement en  produits de qualité, les délais de livraison rapides ont également été maintenus.

Het verhaal van Razor en DACHSER gaat niet alleen over een partnerschap; het is een bewijs van vertrouwen, veerkracht en wederzijdse groei
Het verhaal van Razor en DACHSER gaat niet alleen over een partnerschap; het is een bewijs van vertrouwen, veerkracht en wederzijdse groei

Een perfect 'huwelijk': DACHSER en Razor's trouwe verbintenis

René van Zandbergen, Regional Contract Logistics Manager Benelux, is enthousiast over de lange en intensieve samenwerking: "Ik ben er trots op dat we alle Europese logistiek voor Razor mogen verzorgen. In de loop van de jaren hebben we een fijne en waardevolle relatie opgebouwd. Het is een waar genoegen om de groei van dit dynamische bedrijf te ondersteunen en onze relatie de afgelopen tien jaar te zien groeien. Ik kijk er naar uit om onze band nog heel lang voort te zetten."

Voor James Dobson is de sleutel tot deze succesvolle samenwerking het goed aanvoelen van de persoonlijke behoeften van de klant - net als in een huwelijk: “We krijgen altijd snel antwoord of een oplossing aangeboden en DACHSER is altijd open naar ons toe bij het ontwikkelen van nieuwe strategieën. Retailers vertrouwen ons mede omdat we met DACHSER werken." De aanwezigheid van een vast en toegewijd contactpersoon gedurende de afgelopen tien jaar was voor hem van onschatbare waarde.

Het verhaal van Razor en DACHSER gaat niet alleen over een partnerschap; het is een bewijs van vertrouwen, veerkracht en wederzijdse groei - een succesvolle rit die zich blijft ontwikkelen in de richting van een gedeelde toekomst.  

DACHSER wereldwijd
Neem contact op
Contact Chloé Bracaval